11 клас

Література
1. Напишіть твір на одну з поданих тем.
1.Трагедія митця у тоталітарній державі (доля і творчість письменників "розстріляного відродження" у колі часу).
2. Благословенна ти в віках,
    Печаль і радість наша, пісне,
    Що мужність будиш у серцях,
    Коли над краєм хмара висне
                                        (М.Рильський).
3. До свободи треба дорости розумом і світлими ділами, вірою і чистою душею(А.Матвійчук).

2. Коротко й лаконічно дайте відповідь на кожне запитання
1. Хто з героїв новели "Шаланда в морі" Ю.Яновського наділений характеристикою "маяк невгасимої сили"?
2. Різновидом яких двох жанрів є усмішка?
3.Українським "Растіньяком" можна назвати ..............................., головного героя твору.........................................
4. Концепція повноправного життя, життєвості українського відродження панує у такій течії, як.......................................................
5. Які дати літературного календаря відзначатимуть 2015 року?
6. Назвіть образи-символи у новелах М.Хвильового.
7. Дайте визначення поняття "гротеск".
8. Що таке "шевченківський" вірш?
9. "Маленькою блідою постаттю, похилою і скорботною, як придорожня жебрачка" поставала в уяві головного героя .................... із роману В.Підмогильного.
10. Назвіть найвідоміші твори Остапа Вишні.

3.Виконайте ідейно-художній аналіз поезії .

Ластівки літають, бо літається,
І Ганнуся любить, бо пора...
Хвилею зеленою здіймається
Навесні Батийова гора.

Гнуться клени ніжними колінами,
Чорну хмару сріблять голуби...
Ще от день - і все ми, все покинемо
Для блакитнокрилої плавби.

Хай собі кружляє, обертається,
Хоч круг лампочки, земля стара!..
Ластівки літають, бо літається,
І Ганнуся плаче, бо пора...
(10 балів)
4. Поясніть, що спільного і відмінного у поняттях "романтизм" і "романтика". Проілюструйте прикладами.




5.На початку березня 2008 року, у переддень святкування дня народження Тараса Шевченка, на полицях книгарень України з'явилася "новинка"- "Словник української нецензурної лексики". Ця книжка одразу ж привернула до себе увагу численних журналістів і була широко рекламована в ЗМІ.
     Напишіть твір-роздум на тему "Обсцентна лексика у мовленні сучасних українців: норма чи хвороба?" Висловте власне ставлення до проблеми, а саме: чи потрібно нині в Україні видавати такі словники? З якою метою науковці працюють над подібними виданнями? Позитивним чи негативним є сам факт появи видання? Яким є ваше ставлення до наукового вивчення нецензурної лексики? А до функціонування обсцентної лексики у побуті, у художній творчості сучасників та в інших сферах?
У творі використайте такі конструкції: відокремлений додаток та відокремлену прикладку; складнопідрядні речення з підрядними допустовими, наслідку; вставні та вставлені конструкції.



4. Завдання з морфології. Відмінювання числівників.
Запишіть подані вислови, замінюючи числа словами
До 358 додати суму 56 і 42;
від 56789 відняти різницю між 484 і 294;
сума чисел дорівнює 355849;
2/3 додати до 7/8;
написано на 456 сторінці.

3. Відредагуйте текст і запишіть.

Начали ми жарити картошку. Валєрка мив посуду, а Ванька збирався ше пожарити блінчики. Тут прийшов комендант общаги і почав допитуватися, чи ми вже поклеїли обої і чи форточка в нашій комнаті закрита, бо отопітєльний сезон ше не скоро начнеться. Я сказав, шо в нас все норм, а він пішов провіряти. Коли він відкрив двері, від сквозняку захлопнулася форточка. Потом його покликали в діжурку, він пішов, а я рішив витріпати одіяла. Но я не встиг, бо як тіки я вийшов надвір, мене покликали дєвки з комнати над нами...


2. Що таке антоніми? Доберіть фразеологічні антоніми до поданих висловів і запишіть:
кривити душею -
навести на розум -
як гриби після дощу -
через пень-колоду -
хоч вовк траву їж -

1. Завдання із синтаксису та пунктуації.
Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір(підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції і компонентам як простим реченням).


Споконвік у народі існував звичай колиску що вийшла з ужитку ніколи не викидали а берегли доти доки люди жили в оселі (З газети)

Пунктуаційний диктант
http://LearningApps.org/view1261835


Вживання м'якого знака
http://LearningApps.org/view1663525



Немає коментарів:

Дописати коментар